NOVO - NAJBOLJŠE ZA MOČNE KOSTI D3 + K2


  • 10 Sep, 2017

   

Vitamin K je v maščobi topen vitamin, naravno prisoten v mnogih živilih in prehranskih dopolnilih. Obstaja več oblik vitamina K, najpomembnejši sta K1 (filokinon) in K2 (menakinon), ki ima različne podoblike glede na dolžino stranske verige, od MK-4 do MK-13; najbolj preučeni so MK-4, MK-7 in MK-9. Priporočeni dnevni odmerki so enotni za vse oblike in podoblike vitamina K.

Tradicionalno vitamin K povezujemo s pravilno mineralizacijo kosti in hkratnim preprečevanjem kalcificiranja arterij in mehkih tkiv ter pravilnim strjevanjem krvi. Omenjeni zdravstveni trditvi je priznala tudi Evropska komisija za varnost hrane.

Prenizek vnos vitamina K kot samostojni dejavnik (torej neodvisno od vnosa vitamina D ali kalcija) lahko povzroči kalcifikacijo arterij, osteoporozo, poslabša strjevanje krvi. Tako so npr. v raziskavi na Norveškem primerjali vpliv nizkih ravni vitamina D in nizkih ravni vitamina K in ugotovili, da so neodvisno in sinergično povezane s povečanim tveganjem za zlome kosti.

Številne raziskave o povezavi vitamina D z vitaminoma K1 in K2 so ugotovile pozitiven učinek vitaminov iz skupine K na absorpcijo kalcija (boljšo mineralizacijo kosti in zmanjšano kalcifikacijo ožilja).

Več o izdeku